inne promocja recenzja

Subiektywny zestaw lektur – cz. 10

21 listopada 2019

Ten zestaw traktuję jako varia – polecanych dziś książek nie przyporządkuję żadnym kategoriom, zestawiam je luźno ze sobą. Może powinny pojawić się wcześniej przy jakimś innym temacie, może wcześniej ich nie miałam, może nie mogłam ich przyporządkować do żadnej z wcześniejszych propozycji? Don’t judge me 🙂

Zapraszam serdecznie na kolejny subiektywny zestaw lektur dyrektora instytucji kultury.

 

  1. Charles Duhigg, “Siła nawyku”, PWN, Warszawa 2014.

“Osadź coś nowego w starych nawykach, a publiczność łatwiej nowość zaakceptuje”. Jeśli zaintrygowało Cię to zdanie, koniecznie przeczytaj, jak nawyki rządzą naszym życiem i jak to można przekuć na działalność kulturalną oraz uczestnictwo w kulturze.

 

2. Izabela Warwas, Justyna Wiktorowicz, Anna Jawor-Joniewicz, “Kapitał ludzki a zarządzanie wieloma pokoleniami w organizacji”, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2018.

Oczywiście nie jest to książka literalnie skierowana do instytucji kultury, ale zainteresowany czytelnik wybierze z niej sobie to, co mu potrzebne. Statystycznie w naszych placówkach spotykają się cztery pokolenia pracowników, jest nad czym pracować w relacjach.

 

3. Gabriela Żuchowska-Zimnal, “Ponowoczesne szaty kultury. Ubiór jako narzędzie konstruowania i komunikowania tożsamości jednostkowej”, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2019.

O tej książce dowiedziałam się z… fanpage’u o modzie! Ubiór może mieć kontekst społeczny i kulturowy, komunikuje tożsamość jednostki. Dla dyrektora ubiór powinien być istotną kwestią.

 

4. Paweł Tkaczyk, „Zakamarki marki, Helion, Gliwice 2011.

Książka-legenda. Jeśli czujesz potrzebę poszerzenia wiedzy na temat silnej marki, strategii komunikacji marki, identyfikacji wizualnej, marketingu czy studium przypadku, to jest to dobry kierunek. Do tego autor jest rodem z Dolnego Śląska. Ba! Z mojego rodzinnego powiatu 😉

 

5. Ryan Holiday, “Growth hacker marketing”, Helion, Gliwice 2015.

Oczywiście im bardziej tytuł wskazuje na to, że to nie książka dla dyrektorów instytucji kultury, tym bardziej zachęcam do przyjrzenia się zjawiskom i metodom. W skrócie to książka o hakowaniu wzrostu, marketingu w internecie i odejściu od tradycyjnej reklamy. Growth hackingiem w wersji internetowej zajmuje się Marta Krasnodębska, warto zajrzeć na profil @HakerkiSukcesu na Fb.

 

6. Carmine Gallo, “Mów jak TED. 9 sposobów na dobrą prezentację według wybitnych mówców”, Foksal, Warszawa 2016.

Książka do ćwiczenia wystąpień publicznych, pokazuje metody, dzięki którym każde wystąpienie może być porywające czy wzruszające, a zaintrygować można nie tylko treścią, ale też sposobem prezentacji.

 

 

Może ci się spodobać również...

Brak komentarzy

Zostaw komentarz