badania inne projektowanie rozwój

Kultura jest kobietą, czyli co powiedziałyście w ankietach

20 lipca 2020

Ankieta to nie jest ulubiony sposób na wypowiadanie się na różne tematy. Ale wiadomo – ona jest jak demokracja – ma swoje niewątpliwe wady, ale nikt do tej pory nie wymyślił niczego lepszego! Dlatego zacznę od podziękowań. Bardzo dziękuję wszystkim, którzy kliknęli w link i dobrnęli do ostatniego pytania, odpowiadając nawet na nieobowiązkowe pytania otwarte! Jestem bardzo wdzięczna, że poświęciliście kilkanaście minut, aby pewnej początkującej blogerce pomóc uporządkować myśli i świat.

Kulturą rządzą kobiety

Wiedziałam o tym, ankieta tylko potwierdziła moje spostrzeżenia. Zaskoczona za to jestem proporcjami. 80% z odpowiadających w ankiecie to czytelniczki. Moje drogie – wspaniale! Ale o Was chłopaki też pamiętam i cieszę się, że w tym babskim gronie aż 20% z Was odpowiedziało na ankietę.

Co jeszcze wiem? Moja czytelniczka/czytelnik ma średnio 47 lat i mieszka w małym mieście lub na wsi (63%), pracuje w ośrodku kultury lub w tzw. hybrydzie (ośrodek kultury jest jedną z części składowych większej instytucji, najczęściej w połączeniu z biblioteką lub muzeum) – 68%, jest dyrektorem albo pełni jego funkcję (razem 73%). Co ciekawe aż 10% czytelniczek i czytelników (tak, w tej kolejności) planuje start w konkursie na stanowisko dyrektora. Mało jest za to zastępców! Raptem 3%. Mniej niż kierowników (5%). Zastępcy kochani, dołączcie do nas 🙂 Grupę domykają przedstawiciele kadry zarządzającej organizacji pozarządowych.

 

Znajdź Kulturę na Czasie

Jak mnie znaleźliście? Przez nokaut wygrywa reklama na Facebooku! Słyszałam różne opinie – że to niepotrzebnie wydane pieniądze, że reklamować trzeba, bo widocznie słabe, że to lenistwo. A ja wyszłam z założenia, że grupa docelowa, którą sobie wybrałam, jest tak rozproszona, że zajmie mi kosmiczną ilość czasu dotarcie do zainteresowanych. Tym sposobem 43% z Was znalazło mnie poprzez reklamę. Fanpage na Facebooku @kulturanaczasieblog ma już ponad 6000 polubień. W rok? To sześciokrotnie więcej niż śmiałam marzyć. Z kolei do newslettera dzięki reklamom trafiło na mnie tyle osób, że przeszłam na płatną bazę, bo przekroczyłam 1000 subskrybentów mimo regularnego czyszczenia listy. 

Cieszy mnie ogromnie, że aż 11% czytelniczek (tak!) i czytelników pojawiło się dzięki rekomendacji. I wiecie co? Moc polecenia jest przeogromna.

Instagram nie jest chyba zbyt popularny wśród kadry zarządzającej, bo z tego miejsca zna mnie raptem 1,7% z Was. A może fanpage na IG jest nudny? Dajcie znać, o co chodzi.

 

Blog na mocną piątkę!

O nowych treściach dowiadujecie się z Facebooka (46,7%) i newslettera (40%), najchętniej czytacie artykuły i wpisy na fanpage’u FB (tak, Instagram to znów promil czytelników), ale całkiem wysoko oceniliście też moją próbkę live’ów. Co ciekawe, i mocno dało mi to do myślenia, moja propozycja z tzw. czapy, czy bylibyście zainteresowani zakupem książki, gdybym ją napisała, spotkała się z zainteresowaniem ponad 20% z Was. Tymczasem szykuję nową serię warsztatów, bo domaga się ich 48% ankietowanych.

A co z merytoryką treści? Daliście mi mocną piątkę! Średnia szkolna to 5,29. To sygnał, że idę w dobrym kierunku, choć cały czas muszę ciężko pracować i nie spoczywać na laurach. 

 

Na pytanie, czy treści na blogu i kontakt ze mną, kiedykolwiek Ci pomogły, twierdząco odpowiedziało 88%. A pomogły m.in. w takich aspektach jak motywacja, relacje z pracownikami, poprawa wizerunku, zarządzanie, organizacja w dobie koronawirusa, polecenie fachowej literatury, zarządzanie czasem, organizacja pracy.

 

Pytałam jeszcze o to, czym jest dla Was mój blog i co chcielibyście mi powiedzieć, a do tej pory nie było okazji. Odpowiedzi były tak oszałamiające, że wypisałam je sobie na planszach i zrobiłam z nich galerię. Po takich słowach można odlecieć w kosmos z radochy.

 

Dziękuję za zaufanie 🙂

 

Ankietę wypełniło 600 osób.

Może ci się spodobać również...

Brak komentarzy

Zostaw komentarz